My Friends: ayu
My Blogs


ayu .: Dafi - Bila Terasa Rindu :. - Subscribe
Apa agaknya khabarmu di sana?
Di sini ku sedang dibelenggu rindu
Beginikah rasa seksa perpisahan
Sungguh anehnya hidup berasingan

Hati terasa bagai tertinggal di situ
Meskipun tubuh dah jauh beribu batu
Sesaat seperti setahun lamanya
Semasa kau tiada apa yang terdaya

Bila terasa rindu ku sebut namamu
Dengan harapan kau kan muncul dalam tidur
Bila terasa rindu kubayang wajahmu dalam angan
Dan barulah ku terasa bagai disembuh

Oh Jauh sekali hidup di sini berbeza
Beribu kali lagi kuselesa di sana
Tak sabar menanti detik kepulangan
Namun hingga itu apa yang termampu

Bila terasa rindu ku sebut namamu
Dengan harapan kau kan muncul dalam tidur
Bila terasa rindu ku bayang wajahmu
Dalam angan dan barulah ku terasa bagai disembuh

Terlintas di fikiran untuk meminggirkan saja semua pencarian di sini
Tetapi ini sebahagian dari pengorbanan
Bekalan andainya hari sukar mencabar

(come join us -> http://permata.9.forumer.com)
0 Comments
Mood: happy

ayu .: Ella - Rama-rama :. Mar 14th, 2007 11:38:15 pm - Subscribe
Seumpama rama-rama
Terbang bebas di udara tanpa ada halangan
Aman damai suka-suka
Riang ria tanpa ada rasa duka sengketa
Rama-rama

Ekspresi dirimu menawan hatiku
Ingin aku terbang bersamamu
Melihat kerenah melihat telatah
Manusia yang sering telagah

Ekspidisi ini bagai tiada henti
Kan menjadi antologi diri
Terhentilah mimpi terhapuslah sepi
Sanubari yang lebih berani

Terminal yang pasti satu fitrah hati
Kerna yang sejati tiada kekal lagi
Terbanglah ke sini mencari abadi
Terbanglah ke mari mencari hakiki

Seumpama rama-rama
Melewati panorama yang penuh warna warni
Taman bunga taman damai
Dengan aksi lincah berputik hidup yang harmoni
Rama-rama

(come join us -> http://permata.9.forumer.com)
0 Comments

ayu .: Anita Sarawak - Ayam Den Lapeh :. Feb 6th, 2007 7:33:32 pm - Subscribe
Luruihlah jalan payakumbuah
Babelok jalan kayu jati
Dima ati indak karusuah
Ayam den lapeh ai ai
Ayam den lapeh

Mendaki jalan padangsikek
Basimpang jalan ka biaro
Di ma ati indak kamaupek
Awak takicuah ai ai
Ayam den lapeh

Reff :
Sikucapang sikucapeh
Saikua tabang saikua lapeh
Tabanglah juo nan karimbo
Oi lah malang juo

Pagaruyuang batusangka
Tampek bajalan urang baso
Duduak tamanuang tiok sabanta
Oi takana juo ai ai
Ayam den lapeh

(come join us -> http://permata.9.forumer.com)
1 Comments
Mood: fresh

ayu .: Amy Mastura - Kasihku Sinar :. Dec 17th, 2006 2:41:31 am - Subscribe
Melangkah mengharapkan hadir dirimu
Ku genggam segala memori
Kita dewasa bersama
Menuju satu cita walau jalan berbeza

Kasihku sinar tanpa cinta
Sinarnya tanpa asmara
Dengarilah hatiku rindu
Kasihku mekar tak berbunga
Mekarnya di dalam jiwa
Biarkanlah biarkan saja
Kasihku sinar

Andai kau ada di sini
Terukirlah senyuman tersingkir rasa sepi
Andai kau pergi dari sisi jangan di singkir
Diriku dari mimpimu

(come join us -> http://permata.9.forumer.com)
0 Comments
Mood: bored

ayu .: Amy Mastura - Kasih Suci :. Dec 17th, 2006 1:57:08 am - Subscribe
Perjalanan masih jauh harus kau tempuh
Ku disini memerhati tanpa rasa sangsi
Jangan gentar ada sabar semai dijiwa
Ku disini mendampingi agar kau mengerti

Berlarilah kau berlari
Terbanglah dikau terbang tinggi
Bumi yang engkau jejaki
Janganlah dikau lupai

Andai ku capai si pelangi
Akan ku serah kepadamu
Agar dapat kau mewarnai seluruh hidup nanti

Yang hitam harus dijauhi
Jangan disimpan dalam hati
Putihkan jiwamu dengan kasih suci

Ku terima dirimu dengan seadanya
Dalam suka dalam duka
Kau tetap cahaya

Berlarilah kau berlari
Terbanglah dikau terbang tinggi
Bumi yang engkau jejaki
Janganlah dikau lupai

Andai ku capai si pelangi
Akan ku serah kepadamu
Agar dapat kau mewarnai seluruh hidup nanti

Yang hitam harus dijauhi
Jangan disimpan dalam hati
Putihkan jiwamu dengan kasih suci

Ku bersyukur pada yang esa
Punya segala-galanya
Sederhana tapi oohh sempurna

(come join us -> http://permata.9.forumer.com)
0 Comments

ayu .: Allycats - Jika Kau Bercinta Lagi :. Dec 16th, 2006 11:00:08 pm - Subscribe
Jika kau bercinta lagi
Cintalah sepenuhnya
Jika kau bercinta lagi
Jagalah kau hatinya

Engkau yang memilihnya
Tanpa memikirkan tentang diriku
Kini ku hanya dapat berdoa
Agar berbahagia kau disampingnya

Jika Kau bercinta lagi
Cintalah sepenuhnya
Jika kau bercinta lagi
Jagalah kau hatinya

Aku tak dapat menghalang
Engkau punya kemahuan sendiri
Biarku hidup hanya mengenang
Peristiwa yang tak dapat ku lupa

Kini aku hanya dapat berdoa
Agar berbahagia kau disampingnya
Selamat tinggal
Aku mengundurkan diri

(come join us -> http://permata.9.forumer.com)
0 Comments

ayu .: Aishah - Kau Sahabat, Kekasih Dan Teman :. Dec 16th, 2006 10:07:51 pm - Subscribe
Ku harapkan sinar purnama hingga ke siang
Ku harapkan mimpi-mimpi bukan khayalan
Telah aku jelajahi seluruh benua
Mencari pengertian hidup yang sementara

Manusia beraneka ragam dan rupa
Ada yang jujur dan ramai berpura-pura
Ku sangka dalam ilmu dan pengetahuan ku
Tapi ada waktu ku terkeliru

Ku dambakan bukan sekadar yang dinamakan
Kekasih yang menemani ke sana sini
Ku dambakan sahabat dan teman setia
Rela bersama suka dan duka

Jadilah kau sahabat ku, kekasih dan teman
Hanya itu yang ku harapkan
Dalam susah dalam senang kita seiringan
Semoga ikatan berkekalan

(come join us -> http://permata.9.forumer.com)
0 Comments

ayu .: Adifashla - Aku Cinta Kau Dan Dia :. Dec 16th, 2006 10:03:21 pm - Subscribe
Hancur hatiku mengenang dikau
Menjadi keping-keping setelah kau pergi
Tinggalkan kasih sayang
Yang pernah singgah antara kita
Masihkah ada sayang itu

Memang salahku, yang tak pernah bisa
Meninggalkan dirinya 'tuk bersama kamu
Walau 'tuk terus bersama
Kan ada hati yang 'kan terluka
Masihkah ada sayang itu

Sekali lagi maafkanlah
Karena ku cinta kau dan dia
Maafkanlah ku tak bisa
Tinggalkan dirinya

Mungkin tak mungkin 'tuk terus bersama
Jalani semua cinta yang tlah dijalani
Tapi bila itu yang
Kau pikir yang terbaik untukmu
Bahagiaku untuk dirimu

Simpan sisa sisa cerita cinta berdua
Walau tak tersisa cerita cinta berdua

Still love her in my mind
Still love her forever

(come join us -> http://permata.9.forumer.com)
0 Comments

ayu .: Adam - Jatuh :. Dec 16th, 2006 8:49:35 pm - Subscribe
Di manakah pemandangan terindah di dunia?, puas ku cari setelah jauh melangkah, hingga takdir menyuluh ke arah mu, ku temu pemandangan itu terlakar di wajahmu..

Dengan setiap renungan, terpesona ku rasakan, dengan setiap belaianmu hati makin tersentuh..

Oh kasih, oh kasih, ku berterima kasih, padamu kerana menyempurnai hidupku, dan sakit dah sungguh aku asyik terjatuh, jatuh cinta dengan kamu..

Dalam berjuta-jutaan lagu, tiada satu pun dapat menenteramkan kalbu, melainkan bila kau menyebut, ke telinga bahawa kau juga sayang padaku..

Dengan setiap lafaz kata, harapan makin menyinar, untuk kita bersama membina hidup bahagia..

Oh kasih, oh kasih, ku berterima kasih, padamu kerana menyempurnai hidupku, dan sakit dah sungguh aku asyik terjatuh, jatuh cinta dengan kamu..

Ku rasa setuah-tuah manusia, nikmati hidup dengan wanita yang ku cinta..

(come join us -> http://permata.9.forumer.com)
2 Comments
Mood: lovely

ayu .: 4U2C - Kenangan Cinta :. Dec 16th, 2006 8:37:32 pm - Subscribe
Kenangan, saat berputiknya cinta bersama, hingga semua, kau dan aku berdua..

Mengapa, kesudahan begini yang kau pinta, mengakhirkan cinta kita..

Siapa sebenarnya, yang menjadi punca perpisahan kita, cinta dan perasaanku hancur kini, kau pergi..

Andainya engkau tahu perasaan ini, ku kan pasti kau mengerti, menangis sendiri..

Pintaku hanya satu, sebelum berlalu, jika engkau disakiti pulanglah, kan ku nanti kau kembali, oh sayang..

(come join us -> http://permata.9.forumer.com)
4 Comments
Mood: heartbroken

ayu .: Lirik Lagu :. Dec 16th, 2006 8:10:55 pm - Subscribe
Blog nie khas untuk lirik lagu jerk.. lirik lagu yang ayu masukkan di sini berpandukan pada mp3 yang ada dalam simpanan ayu.. sesambil wat keje, ayu selalunya dengar lagu.. bila dah dengar lagu, mesti la nak ikut nyanyi sekali.. jadik ayu sajer kumpulkan lirik lagu kat sini supaya senang ayu nak tengok.. ehehe..
0 Comments
Mood: fresh