cian...
Date: Jun 7th, 2006 3:22:13 pm - Subscribe
Mood: penin + lapo..

cry.gif cian blog aku ni...dah bersarang2 lebah dh pun...isk isk....berhabuk!...lamer dh masuk....hehehe...bz maa..

la ni..aku tgh penin nk settle kan games en hamdan ni....walaupun nmpk senang,tp kalau paler otak tu lampi...maka susah laa... grin.gif en hamdan ckp "iskk..saya buat x sampai sejam pun..."

hahaha...dasat tol paler software ni,coding C kemain la aku lampi...tp masuk ja coding html...amik ko!...sggup x tdo mlm...bersekang bijik mata..dok edit coding html tu.. wink.gif yerla...kalau dh minat kan..jadi jerr..hahhaha ni kalau dh x minat..tu yg dok repeat 2 kali...hehehee... happy.gif

ok la...lenkali aku apdate lagik..kalau rajin..kalau xda citer korea..hahhaha...
best sehh..layan SORRY,I LOVE YOU!!


sarangheeeeeeeee! ajushi!!
Pe diee..?:#0


aku dan short sem..
Date: May 5th, 2006 2:38:18 pm - Subscribe
Mood: spirited

lalalalalalala.....belajar..belajar..... tounge.gif
Pe diee..?:#0


bila wiwit berkata ttg CINTA..ngeeeheheee..
Date: Apr 22nd, 2006 4:30:50 pm - Subscribe
Mood: love



Hmm…tiba-tiba ati tergerak nak bercerita pasal cinta dan pengorbanan ni..bagi aku la..kiter xkan sedar cinta tu dtg biler…kiter x sedar yg kiter ni di lamun cinta ke..dan mungkin kiter x arap si dia yg akan kiter cintai….hmm kesimpulan,perasaan yg hadir tu adalah satu anugerah dr yg Esa....kasih sayang antara Adam dan Hawa telah mengalir dlm diri anak cucunya perlulah kita hargai sebaik2nya..





Ada yg masih mencari cinta…menanti diri utk disygi dan dihargai..namun…kadang2 makin ditunggu..makin dicari…cinta tu x juga kunjung tiba…kenapa yer?? Xder org sudi bertahta dihati ni ke?? Hmm tak perlu la terburu2 mencari cinta…cinta bukan paksaan…biler kiter syg seseorg tu..tapi sidia tak de rasa syg kiter…itu bukan cinta…cinta perlu rasa pada 2 jiwa yg saling mengharap…


“Cinta beerti kita menerima seseorg itu seadanya…Jika kiter perlu berubah utk seseorg itu utk menerima kita…itu bukan cinta…tetapi kompromi….- sanjana;Mohabbatein..”



cinta tak memilih yg handsome mcm hans Isaac..yg manis mcm camelia..cinta itu akan menerima segala baik dan buruk seseorg itu….cinta itu akan sejati dlm hati mu sekalipun diuji dgn Datok yg kaya…atau macho bergaya…semua tu x merubah hatimu jika kau benar2 ikhlas dlm cintamu….cinta akan terus mekar dlm jiwamu sekalipun diuji dgn manja seorg wanita yg cuba memikat dirimu..namun kerana ketulusan hatimu dlm cinta…godaan itu hanyalah ujian kecil bagi….



hmmm..mcm2 ujian yg pada pasangan yg bercinta ni…kalau yg dekat..selalu jumpe..kekerapan utk bergaduh tu..mmg la selalu..alah…sekadar gaduh biasa je…tapi yg baiknya..bila dah dekat (selalu jumpa) InsyaAllah masing2 akan belajar memahami diri…tak kurang pula pada perhubungan jarak jauh ni…kepercayaan dan jujur perlu ada…InsyaAllah kalau kiter x selalu syak wasangka…hubungan akan sentiasa baik..namun,bila diuji dgn kehadiran insan yg sentiasa mengambil berat disisi…sakit penin ditanya…makan minum disedia..(hmm yerla mentang2 la gf/bf jauh….) bergegar juga pintu hati tu…tapi asalkan niat kiter ikhlas terima cinta gf/bf yg jauh tu…segala ujian tu mampu dikawal….dan aku mmg respect pada mereka2 yg benar2 tulus dlm hubungan mcm ni..semua tu ikut niat dan matlamat hidup kita..

ADAKAH KITA MEMANDANG DIA SEBAGAI CALON SUAMI/ISTERI?? wink.gif

Tepuk dada..ty la hati tu…kalau niat yg ikhlas ..InsyaAllah Dia sentiasa memberkati…Jangan permainkan hati org lain dgn kata2 manis…dgn janji2 indah…
Perasaan itu bukan utk dipermainkan…Hati itu bukan utk dilukakan….tapi perlu dihargai dgn kasih syg yg ikhlas…



Pe diee..?:#0


hmmm...
Date: Apr 21st, 2006 2:18:23 pm - Subscribe
Mood: nothing

mana awak ni.....

awak......


sayer tggu awak ni.......


ooooo awak.......


hmmmmmmmmmmmmmm.... sad.gif
Pe diee..?:#0


huhh.....
Date: Apr 19th, 2006 3:55:40 pm - Subscribe
Mood: glum

angry.gif penah tak dlm seminggu...or sebulan tu korang raser cam nak marah jer semua org kat sekeliling...huhu,kalau paling dasat tu..raser nk amik senapang...kebabOoo! HEHEHEEE... wink.gif







Hmmm aku masih dlm tahap yg blh dikawal lagik setakat ni...tp lom tentu lagik utk ari esok...lusa ke...tapi yg pasti..hormon aku cukup x stabil buat beberapa nih..hmm maklumla.... cool.gif org pompuan...dlm sebulan kan...tiba masernyer hormon akan berubah,memacam ragam....ader yg asik nk mengunyah jer.....ngap ngap...kalau bleh...penyapu pun nk dimakan nyer... eep.gif ngeeeheee..ilang akal per...
tapi kan..semlm..mmg aku nyer hormon menggila2..sampai aku pun leh gila...sian laksamana beta...kena marah ngn tuan puteri dier..sembah patik arap diampunnn... grin.gif

hmm...2 paper aku telah selamat dijawap...huhuuu...dan paling psycho nyer..result comm telah pun kuar...tggl aku x amik je lagik kat en nik tu...x mo arr aku..silap2 ader drama sedih depan en nik..
cry.gif mampoos aku...harap2 result ku mantap semantap aku study..ekekekek...tapi aku pueh ati belajo ngn en nik..merangkap lec yg paling best!!! huhu...lec ku yg nampak jer garang,tapi jiwang tak tentu arah tu.....

opsss..dh dekat kol 5..ko nak mampos witz..mementang sok xder paper..bangun time azan zohor plak tu..hehehee... wink.gif

oklaa...aku stop lu....lenkali..kalau rajin..kalau mood aku baik...kalau internet x bengong...aku apdet la blog nih...

cauuu....eh sebelom terlupa...arini 20 april..besday kwn sek men aku dulu...ingat aku eik...hehee...sebab die budak encem..mmg ar aku ingat... eep.gif ....
opsss..jgnla laksamana beta baca!!

mohd shahril...hepi besday yg ke 22! cool.gif
maner ko eik...lost kontek pas spm..isk isk..kawen ajak aku!!.... wink.gif
Pe diee..?:#0


sakit....
Date: Apr 19th, 2006 1:27:42 pm - Subscribe
Mood: pain

cry.gif sob sob......sakitnyer arini..
aku hanya mampu terbaring kelesuan di atas katil....

cry.gif
Pe diee..?:#0


F I N A L
Date: Apr 16th, 2006 4:17:21 pm - Subscribe
Mood: neurotic

wink.gif ESOK START MY FIRST PAPER...Uhuk...uhuk...

17/4 - E n s - 1 Jam kredit! angry.gif

18/4 - COMM - huhuu gentar gue!! cool.gif

24/4 - EMT - huuh...dah lulus... eep.gif

26/4 - ANALOG - aisssshh..makin susah! tounge.gif

27/4 - CONTROL - arap2 senang.... wink.gif


27/4 keeeee 28/4 aku nak balik eik?? grin.gif
Pe diee..?:#0


aissssh...
Date: Apr 13th, 2006 3:09:22 pm - Subscribe
Mood: funny

esok aku ader interbiu..jadik fasi...hik hik...geli ati.... happy.gif

esok gak...aku ader last lab ngn abg lan... uhuk uhuk....sedey.. cry.gif
Pe diee..?:#0


hmm....bestnye..
Date: Apr 11th, 2006 8:01:19 am - Subscribe
Mood: yummy

tounge.gif tounge.gif tounge.gif tounge.gif tounge.gif tounge.gif wink.gif


Aku nak.......





Dulu....aku tak berapa suke....Tapi..Aku nakkkk.....
>br>




yum.....yummmm....... tounge.gif
Pe diee..?:#0


LYRICS : Biarlah Rahsia
Date: Apr 10th, 2006 11:16:21 am - Subscribe
Mood: wonderful





Pernahkah Kau Bermimpi Seketika
Berada Di Tempatku
Membayangkan Pahit Manis Berlalu
Entah Siapa Yang Tahu


Mungkin Nanti Kau Jua Merasakan
Berdepan Dengan Kata Menyesakkan
Takkan Tugumu Kebal
Tiada Pertimbangan

Chorus

Keheningan Malam Membangunkan
Kepayahan Jiwa Meluahkan
Andai Kau Jujur Memahami
Tiadaku Menjauhi

Dan Kisahku Yang Masih Panjang
Menambahkan Berat Yang Memandang
Lantas Ku Pendam
Ku Putuskan Biarlah Rahsia

Bridge
Semakin Aku Hidup Dalam Cinta
Tiada Kuasa Mampu Menghalangnya
Hentikan Kata Kata
Bertulangkan Dusta

Pernahkah Kau Bermimpi Seketika
Berada Di Tempatku





Senilagu: Melly Goeslaw (PT Aquarius Pustaka Musik)
Senikata: Siti Nurhaliza (SN Music Publishing Sdn.Bhd)
Pe diee..?:#0


TRANSKRIPSI...
Date: Apr 10th, 2006 11:03:28 am - Subscribe
Mood: coming soon!




Latest Album : TRANSKRIPSI


Assalamualaikum dan salam kebahagiaan buat semua...
TRANSKRIPSI adalah himpunan perasaan atau rasa yang menyatu dalam hidup kita selama ini. Ia ditutur lalu ditulis dan dilagukan mengikuti emosi dan ekspresi. Ia dicantumkan dari keindahan lagu dan penceritaan lirik yang nada-nadanya tercipta daripada luahan serta terjemahan hati.

Segala ekspresi yang terlahir ini adalah satu perkongsian rasa kita semua. Sipu yang manis, rajuk yang mengguris atau amarah yang menghiris. Atau rasa bahagia yang bertandang, duka yang panjang, kecewa yang mengundang jua rindu waktu bayang menghilang. Ia juga menjadi sakit yang tak nampak deritanya atau bangga yang tak diungkap sedalamnya. Perasaan menjadi pancaindera, peka pada segala, mampu merasa pada sesuatu yang tak terzahir di mata.

Apa yang perlu adalah kita mewarnakan perjalanan hari. Bila ia mahu berhenti, berhentilah dengan keindahan abadi. Kita ini insan yang impiannya melebihi ketinggian langit, yang rasa kemahuannya melebihi keupayaan yang dibangkit, yang makna kehendaknya tidak seperti upaya yang terbit. Keterbatasan inilah yang akhirnya membuat kita semua kembali ke pangkal dan berpamit.

Di atas transkrip ini, saya mengakui HIDUP PENUH BICARA dan BILA HARUS MEMILIH, jalannya penuh dilema. Di mana haluan dan di mana panduan atau ke arah mana hala? RUPANYA KITA SERUPA, kita sesama insan sentiasa CUBA UNTUK MENGERTI agar jalan bisa seiring dan tangan boleh seganding. Atas kebersamaan ini IMPIANKAN NYATA kerana seupayanya kita cuba menjadi sesuatu di antara satu sama lain.

HATI BERBISIK penuh rasa kebahagiaan di atas kehadiran kalian yang begitu besar maknanya. SITI SITU SANA SINI yang kalian jejaki memanjangkan usia keberadaan saya dalam industri ini. Segala yang ditempuh penuh warna dan saya lalui TANPA DENDAM DI HATI. Dalam sejuta ketabahan itu, adakala tertanya sendiri, BISAKAH semuanya diharungi?

PASTIKAN suatu waktu kita akan saling berdepan dengan kebahagiaan dan permasalahan yang sama namun BIARLAH RAHSIA menjadi perkara paling tersembunyi dan INTRIG CINTA akan menemui DESTINASI CINTAnya sendiri.

Dan akhirnya TRANSKRIPSI merungkai segalanya dan menjadi buah tangan teristimewa daripada saya.

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada seluruh tenaga kerja di sebalik penghasilan album ini. Penerbit, pencipta lagu, penggubah lagu, penulis lirik, jururakam, jurutera bunyi, penyanyi latar dan pemuzik, nama serta kerja kalian semuanya sudah tercatat di sini. Saya amat berterima kasih dan berbesar hati.

Pengorbanan mak, abah, seluruh keluarga dan kakitangan SNP serta pengedar album (belum tau…) setiap apa yang telah dicurahkan akan saya ingati, moga usaha kita diberkati.

Para peminat di mana jua yang sudah lama menanti dan memberi inspirasi, abadikan TRANSKRIPSI di hati.

Pihak media cetak, media elektronik dan juruhebah di dalam mahupun di luar negara, terima kasih di atas sokongan yang diberikan selama ini. Album ini tanda perjuangan saya belum berhenti.



Semoga berpuas hati. Salam sayang buat semua.
Siti Nurhaliza


Copyright © Siti Nurhaliza Productions (M) Sdn. Bhd. All rights reserved.


tounge.gif ngeheheeee.....x sabar aku nk tggu album baru macik ni... cool.gif lepas jer aku dengo lagu single dier tadik..buat aku teruja sehhhhhh!!!...mmg best siott!!.....
Pe diee..?:#0


STUDY WEEK!!!
Date: Apr 9th, 2006 4:42:06 pm - Subscribe
Mood: smart

STUDY WEEK dah bermula!!!
ngeheheeee......kena study! 17/4 nih aku dah start final...so beberapa ari aku tggalkan blog ni eik..(ngeeehehe..ye ke..tah2 sampai pagi dok ngadap laptop)

wink.gif WISH BEST OF LUCK TO ALL MY PREN


Buat Laksamana beta....jgn malas2 study eik....ngeehehe..bucuk! cool.gif
Pe diee..?:#0


ngeheheeee....bowink..
Date: Apr 9th, 2006 4:24:34 pm - Subscribe
Mood: lapooo!!

yum yum..i'm lovin it!! tounge.gif



Pe diee..?:#0


c i n t a
Date: Apr 8th, 2006 5:50:39 pm - Subscribe
Mood: spiritual



MENCINTAI... BUKANlah bagaimana kamu melupakan,
melainkan bagaimana kamu MEMAAFKAN... BUKANlah bagaimana
kamu mendengarkan, melainkan bagaimana kamu MENGERTI...
BUKANlah apa yang kamu lihat, melainkan apa yang kamu
RASAKAN... BUKANlah bagaimana kamu melepaskan, melainkan
bagaimana kamu BERTAHAN...Lebih
berbahaya mencucurkan air mata dalam hati,
dibandingkan menangis tersedu-sedu. Air mata
yang keluar dapat dihapus, sementara
air mata yang tersembunyi menggoreskan luka yang tidak
akan pernah hilang...




Dalam urusan cinta, kita SANGAT JARANG menang.. Tapi
ketika CINTA itu TULUS,
meskipun kalah, kamu TETAP MENANG hanya karena kamu
berbahagia...dapat mencintai
seseorang...LEBIH dari kamu mencintai dirimu sendiri...
Akan tiba saatnya dimana kamu harus
berhenti mencintai seseorang BUKAN karena
orang itu berhenti mencintai kita, MELAINKAN
karena kita menyadari bahwa orang
itu akan lebih berbahagia apabila kita melepaskannya.
Apabila kamu benar-benar mencintai seseorang, jangan
lepaskan dia, jangan percaya bahwa melepaskan SELALU
berarti kamu benar-benar mencintai...


GAMBAR HIASAN


MELAINKAN...BERJUANGLAH demi cintamu. Itulah CINTA
SEJATI. Lebih baik menunggu orang yang kamu inginkan
DARIPADA berjalan bersama orang 'yang
tersedia'. Kadang kala, orang yang kamu cintai
adalah orang yang PALING menyakiti
hatimu dan kadang kala, teman yang menangis bersamamu
adalah cinta yang tidak kamu sadari.

Pe diee..?:#0


alhamdulillah...
Date: Apr 7th, 2006 10:14:30 am - Subscribe
Mood: uuhhh lega....

tounge.gif hmm..segala test..kuiz..lab..telah siap beta laksanakan dgn sempurna..maka selesai sahaja kelas EMT tghari tadik..beta terus beradu sehingga luper dunia...ngeehehee... wink.gif mmg best dpt tdo dgn lena setelah hampir seminggu tak cukup tdo...otak ni pun asik mengadu...

"Apsal byk noo rumus ko hapel ni wiwit weiii...."

Ngeeheehe,aku pun dah lamer x jumpe semut..mungkin dier skang tgh bz mencari rezei..maklumla musim sejuk hampir tiba... tounge.gif

Tapi yg menjad masalah serta tekanannye skang....kuktem...TAKDER AIRRRRRR!!! angry.gif angry.gif angry.gif
mmg mencabar kesabaranku...disaat ingin mengulangkaji pelajaran...dimana final pun dah tak lamer lagik...isk isk isk.. cry.gif

Aku ingat sem depan nak beli tangki arrr..peduli per aku..biar org len nak kater per..asal aku dapat mandi dan membuang segala2 yg patut dgn aman dan bahagia...ngeehehe... grin.gif ...Paler otak ko berjamul nak tangki!!!..hik hik...Ingat ko anak menteri sumber air dan asli.. eep.gif ...
Gurau2 je....tenangkan ati nih....
Cuma aku raser tgn aku ni dh makin kuat...tadi dh try tumbuk dinding tepi almari aku tu..ada la retak 3 4 baris...aku rasa ni la hasilnya...setelah beberapa ari turun naik angkut air yg berliter2 tu...ngeehehe....

hmmm....aku nk stop luu..nak p melayari internet...yum yum..... tounge.gif
Pe diee..?:#0


assg ku!
Date: Mar 31st, 2006 2:14:06 am - Subscribe
Mood: beautiful






Pe diee..?:#1


letihla mak.....
Date: Mar 28th, 2006 9:35:43 pm - Subscribe
Mood: ugh








besttttnyee...tdooo.. tounge.gif
Pe diee..?:#2


Ya Allah...berilah aku kekuatan..
Date: Mar 28th, 2006 9:32:43 pm - Subscribe
Mood: hmm....huuuuuu....erk!

tis week n next week..beta sangatlah sibuk dgn segala KUIZ...TEST...PRESENTATION...
hmmm dah nak final upenye....

so..blog akan direhatkan sementara waktu bg memudahkan segala urusan beta untuk menghadapi perjuangan kelak...

Doakan aku masih punya kekuatan untuk meneruskan usahaku... grin.gif

Semoga sahabat2 ku yg lain memperoleh ketenangan dan kesabaran yg tinggi...
Sesungguhnya setiap yg berlaku ada hikmahnya...moga kita beroleh keberkatan drNya...amin...

buat laksamana beta....
wish u best of luck!.....try ur best! tounge.gif

............................jumpe lagik.......... cool.gif
Pe diee..?:#0


erk.......
Date: Mar 28th, 2006 12:24:47 am - Subscribe
Mood: nk muntah! moerkkk...

cry.gif nk pengsan aku dgn formula2 EMT ni...isk isk byk ler pulak...pacik ayib nih plak x bg hint yg mana masuk...uskkkkk...
hmmm mungkin die terlupa yg kami ni bukan student jepun yg gagah berani....uwaaaaaaaa nk nangis...

Ko nak jawap mender kang? ty sang semut sambil mengunyah serpihan biskot jagung aku...

Jawap je la mende yg kuar...

Bleh ke....takut lemas je kang...ekekkekeke

ek aler.....aku cubeeeeee

isk isk.....blah dulu arr...kol 2.30 dh nih..kelas kol 3...dr tadik aku depan laptop..biler aku studyyyy?????
tounge.gif
Pe diee..?:#0


arhh.....x tdo lagik aku...
Date: Mar 27th, 2006 4:11:06 pm - Subscribe
Mood: ngantok+penin+nak pelok bantal bucuk!

eep.gif hmm..baru pas update blog nih...bg cantek sket..make it simple n nice!

aku nk tdoooooooooooooooo!!!

arghhh mati aku..kelas kol 10am...

bye...nanti aku update lagik!

tata.... wink.gif
Pe diee..?:#0


WITZ WEIRD
Create your own Free Aeonity Blog Today
Content Copyrighted witz at Aeonity Blog